فرهنگی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
سلام علی آل یس سلامی چو بوی خوش آشنایی به وبلاگ صبح امیدخوش آمديد
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



مفيد ترين مطلب را انتخاب كنيد.

ديدار امام سجاد با حضرت خضر عليه السلام(حكايت)
نویسنده : خدیجه
تاریخ : دو شنبه 12 خرداد 1393

 

ابراهیم ادهم روایت کرده که: من با قافله در صحرا مى‌‌رفتم.

کارى پیش آمد و از قافله جدا گشتم.

پس ناگهان با کودکى که در حال راه رفتن بود، برخورد کردم.

گفتم: سبحان الله! صحرایى بى آب و علف و کودکى که در آن راه مى‌‌رود؟!

پس به کودک نزدیک شدم و به او سلام دادم. کودک جواب سلامم را گفت.

پرسیدم: کجا مى‌‌روى؟

گفت: به خانه پروردگار.

گفتم: عزیزم! تو کوچکى، پس رفتن به خانه خدا نه بر تو واجب است و نه ازسنّت است.

گفت: اى پیرمرد! هنوز کوچک تر از مرا ندیده‌‌اى که بمیرد؟!

گفتم: آذوقه و مرکبت کو؟

گفت: آذوقه ام تقواست ومرکبم پاهایم و مقصدم مولایم.

گفتم: غذایى همراه تو نمى‌‌بینم؟

گفت:ای پیر مرد! آیا نیکوست که کسى تو را به میهمانى فرا خواند و تو از خانه ات باخود غذا ببرى؟

گفتم: نه.

گفت: کسى که مرا به خانه اش فرا خوانده خودش سیر و سیرابم مى‌‌کند.

گفتم: بیا سوار شو تا از حج باز نمانى.

گفت: وظیفه من جهاد و کوشش است و رساندنم به مقصد، دست اوست

مگر این سخن خداوند را نشنیده‌‌اى که فرمود: «و کسانى که به خاطر ما جهاد کنند،

به راههاى خویش هدایتشان کنیم و خداوند با نیکوکاران است.»

وى گوید: در همین حال و هوا بودیم که ناگهان جوان نیکو چهره، باجامه‌‌ای سپید

و زیبا نمایان شد و با آن کودک معانقه کرد و بر او درود فرستاد.

من به سوى جوان پیش رفتم و به او گفتم: تو را به خدایى که زیبایت آفرید سوگند که این کودک کیست؟

گفت: آیا او را نمى‌‌شناسى؟! او على بن حسین بن على بن ابى طالب (علیهم السلام) است.

پس جوان را رها کردم وسراغ کودک رفتم و گفتم: تو را به پدرانت سوگند که این جوان کیست؟

فرمود: او را نمى‌‌شناسى؟ او برادرم خضر است که هر سال نزد ما مى‌‌آید و بر ما درود مى‌‌فرستد.

گفتم: تو را به حق پدرانت سوگند آیا به ما نمى‌‌گویى که چه سان بى توشه و آذوقه در این بیابان ره مى‌‌پیمایی؟

گفت: من با توشه این صحرا را در مى‌‌نوردم و توشه ام چهار چیز است.

گفتم: آنها کدامند؟

فرمود: دنیا را با این همه گستردگى، مملکت خداوند مى‌‌دانم و

تمام مخلوقات را بندگان و کنیزکان و عیال او به حساب مى‌‌آورم، و اسباب و ارزاق را به دست خدا مى‌‌دانم،

و قضاى (اراده) او را در تمام زمین خدا جارى و نافذ مى‌‌بینم.

عرض کردم: چه خوب توشه اى دارى ای زین العابدین!

تو با این توشه از کوره راههاى آخرت عبور کنى؛ پس معلوم است که مى‌‌توانى از کوره راههاى دنیوى هم برهى!

===============

(منبع: مناقب ابن شهرآشوب، جلد 3، صفحه 280)

 




:: موضوعات مرتبط: حكايت و داستان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ماه بانو در تاریخ : 1393/3/13/2 - - گفته است :


آب که می دید , گریه می کرد . پسرِ عمو عباس را که می دید ، گریه می کرد.
از خاک کربلا مُهر و تسبیح درست کرده بود . آن ها را که می دید ، گریه می کرد.
می گفت :" روزی را می بینم , که بالای قبر پدرم ،حسین ، حرمی ساخته اند و

اطرافش بازارهایی و مدتی نمی گذردکه از همه جا به زیارت او می روند ، وقتی که دولت بنی مروان از بین برود . "

و شد آنچه گفته بود

پاسخ:

ممنونم ماه بانو جون با اجازه تون ميذارمش تو وبم


/weblog/file/img/m.jpg
حكيمه در تاریخ : 1393/3/13/2 - - گفته است :
به لطف خدا امتحان ها تا حالا عالي بوده ايشاالله بقيه هم خوب باشن.
پاسخ:خدا رو شکر موفق باشی عزیزم

/weblog/file/img/m.jpg
حكيمه در تاریخ : 1393/3/13/2 - - گفته است :
سلام

عيدتون مبارك
سلام حکیمه خانوم گل خدا قوت امتحانا خوب بود؟ عیدشما هم مبارک

/weblog/file/img/m.jpg
کوثر در تاریخ : 1393/3/13/2 - - گفته است :
سلام ولادت امام سجاد بر شما مبارک

باز هم مطالبتون زیبا بود ممنون
پاسخ:سلام ممنونم عيد شما هم مبارك كوثر خانوم عزيز متشكر

/weblog/file/img/m.jpg
Behnaz در تاریخ : 1393/3/13/2 - - گفته است :
بارخدایا به تو پناه می برم از شر و شور آزمندی... و از پیروی هوای نفس و مخالفت با هدایت و فرو رفتن به خواب غفلت.

امام سجاد (ع)




پاسخ:اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ممنونم بابت دعاي زيباتون دوست مهربونم

/weblog/file/img/m.jpg
مریم در تاریخ : 1393/3/12/1 - - گفته است :
بسیار زیبا!!!خیلی جالب و تاثیر گذار بود.ممنونم.
پاسخ:خواهش مي كنم دوست مهربونم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان صبح امید و آدرس tagbakhshiyan1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 1220
:: کل نظرات : 3317

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 22

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 741
:: باردید دیروز : 1406
:: بازدید هفته : 4795
:: بازدید ماه : 4724
:: بازدید سال : 30798
:: بازدید کلی : 332504

RSS

Powered By
loxblog.Com